دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
فایل Word بود و قابل ویرایش در 100 صفحه همراه با جداول و ...
ﭼﻜﻴﺪه ﭘﮋوﻫﺶ
ﻋﻨﻮان ﭘﮋوﻫﺶ: ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﺳﺒﻚ ﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌﺎرض ﺑﺎ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﻣـﺪﻳﺮان
دﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎيدﺧﺘﺮاﻧﻪ دوﻟﺘﻲ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ 87-1386
در ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺳﻌﻲ ﺑﺮ اﻳﻦ ﺑﻮده اﺳﺖ ﺗﺎ ﻣﺪﻳﺮان دﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎي دﺧﺘﺮاﻧـﻪ دوﻟﺘـﻲ را از ﻧﻈـﺮ
ﺳﺒﻚ ﻫﺎي ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌﺎرض ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﺑﺮرﺳﻲ ﻗـﺮار داده و ﺳـﭙﺲ راﺑﻄـﻪ آن را ﺑـﺎ
اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻧﻬﺎ ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﺎي ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻲ در اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: 1- ﺑﻴﻦ راﻫﺒﺮد ﻋـﺪم
ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﻴﺰان اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﻣﺪﻳﺮان راﺑﻄﻪ ﻣﻨﻔﻲ وﺟﻮد دارد. 2- ﺑﻴﻦ راﻫﺒـﺮد راه ﺣـﻞ ﮔﺮاﻳـﻲ ﺑـﺎ ﻣﻴـﺰان
اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﻣﺪﻳﺮان راﺑﻄﻪ ﻣﺜﺒﺖ وﺟﻮد دارد. 3- ﺑﻴﻦ راﻫﺒﺮد ﻛﻨﺘﺮل ﺑﺎ ﻣﻴـﺰان اﺛﺮﺑﺨﺸـﻲ ﻣـﺪﻳﺮان راﺑﻄـﻪ
ﻣﻨﻔﻲ وﺟﻮد دارد.4- ﺑﻴﻦ ﺳﺒﻚ ﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌﺎرض ﺑﺎ ﻣﻴﺰان اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﻣـﺪﻳﺮان راﺑﻄـﻪ وﺟـﻮد دارد.
ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺣﺎﺿﺮ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف، ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﺎرﺑﺮدي و از ﻟﺤﺎظ روش ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اي ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﻫﻤﺒﺴـﺘﮕﻲ ﺑـﻮده
اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري ﭘﮋوﻫﺶ را ﺗﻌﺪاد 13498 ﻧﻔﺮ از ﻛﺎرﻛﻨﺎن دﺑﻴﺮان، ﻣﻌﺎوﻧﻴﻦ آﻣﻮزﺷﻲ و ﭘﺮورﺷـﻲ،
ﻣﺮﺑﻴﺎن ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ، ﻣﺸﺎوران، دﻓﺘﺮداران، ﻣﺘﺼﺪﻳﺎن آزﻣﺎﻳﺸﮕﺎه و ﻣﺘﺼﺪﻳﺎن ﻛﺎرﮔﺎه، ﻛﺘﺎﺑﺪاراندﺑﻴﺮﺳـﺘﺎﻧﻬﺎي
دﺧﺘﺮاﻧﻪ دوﻟﺘﻲ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ 87-86 ﺗﺸﻜﻴﻞ داده اﻧـﺪ. ﻧﻤﻮﻧـﻪ ﭘـﮋوﻫﺶ ﻣﺸـﺘﻤﻞ ﺑـﺮ
379 ﻧﻔﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻴﻮه ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﻴﺮي ﺧﻮﺷﻪ اي ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺣﻠﻪ اي از ﻣﻨﺎﻃﻖ آﻣـﻮزش و ﭘـﺮورش
ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان، ﻣﻨﺎﻃﻖ 3، 4، 5، 6 و 18 اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﻧﺪ. اﺑﺰارﻫـﺎي ﮔـﺮدآوري اﻃﻼﻋـﺎت ﻋﺒـﺎرت ﺑﻮدﻧـﺪ از:
اﻟﻒ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳـﻨﺠﺶ ﺳـﺒﻚ ﻫـﺎي ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌـﺎرض راﺑﻴﻨـﺰ، 1999ب ﭘﺮﺳﺸـﻨﺎﻣﻪ ﺳـﻨﺠﺶ
اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﺟﻤﺸﻴﺪي، 9731. ﺑﺮاﺳﺎس ﺑﺮرﺳﻲ ﻫﺎي اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺑﺰارﻫﺎي ﭘﮋوﻫﺶ از رواﻳـﻲ و ﭘﺎﻳـﺎﻳﻲ
ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺮﺧﻮردار ﺑﻮدﻧﺪ. داده ﻫﺎي ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣـﺪه از ﭘـﮋوﻫﺶ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﺷـﺎﺧﺺ ﻫـﺎي آﻣـﺎر
ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ ﺷﺎﻣﻞ اﻧﻮاع ﺟﺪول ﻓﺮاواﻧﻲ ﻫﺎ، ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ و اﻧﺤﺮاف ﻣﻌﻴﺎر و ﺿﺮﻳﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ ﭘﺎره اي و ﻫـﻢ
ﭼﻨﻴﻦ رﮔﺮﺳﻴﻮن ﭼﻨﺪ ﻣﺘﻐﻴﺮي ﻣﻮرد ﺗﺠﺰﻳﻪ وﺗﺤﻠﻴﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. ﺑﺮﺧﻲ از ﻧﺘﺎﻳﺞ ﭘﮋوﻫﺶ ﻋﺒﺎرت ﺑﻮدﻧﺪ
از: 1- ﺑﻴﻦ راﻫﺒﺮد ﻋﺪم ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ و اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ارﺗﺒﺎط ﻣﻌﻨﺎداري وﺟﻮد دارد.2 -ﺑﻴﻦ راﻫﺒﺮد راه ﺣـﻞ ﮔﺮاﻳـﻲ
و اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ارﺗﺒﺎط ﻣﻌﻨﺎداري وﺟﻮد دارد.3 -ﺑﻴﻦ راﻫﺒﺮد ﻛﻨﺘﺮل و اﺛﺮﺑﺨﺸـﻲ ارﺗﺒـﺎط ﻣﻌﻨـﺎداري وﺟـﻮد
دارد.4 -ارﺗﺒﺎط ﻣﻌﻨﺎداري ﺑﻴﻦ راﻫﺒﺮد ﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌﺎرض و اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ وﺟﻮد دارد.
ﻛﻠﻴﺪ واژه ﻫﺎ: ﺳﺒﻚ ﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌﺎرض، راﻫﺒﺮد ﻋﺪم ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ، راﻫﺒﺮد راه ﺣﻞ ﮔﺮاﻳﻲ، راﻫﺒﺮد ﻛﻨﺘـﺮل،
اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ، ﻣﺪارس.
عنوان |
صفحه |
||
|
2 |
||
1-1 مقدمه |
3 |
||
1-2بیان مساله |
4 |
||
1-3اهمیت وضرورت پژوهش |
6 |
||
1-4اهداف تحقیق |
8 |
||
1-5فرضیه |
8 |
||
1-6تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها |
9 |
||
فصل دوم:مبانی نظری وپیشینه پژوهش |
11 |
||
2-1مقدمه |
12 |
||
2-2سازمان ومدیریت |
13 |
||
2-2-1سازمان |
13 |
||
-2-2-2مدیریت |
14 |
||
2-2-3مدیریت اموزشی |
14 |
||
2-2-4اهمیت مدیریت اموزشی |
14 |
||
2-2-5مدیراموزشی |
15 |
||
2-2-6رفتارسازمانی |
15 |
||
2-2-7اهمیت رفتار اموزشی |
15 |
||
2-2-8نهضت روابط انسانی |
15 |
||
2-3-1مفهوم وتعاریف تعارض |
16 |
||
2-3-2مدیریت تعارض |
16 |
||
2-3-3انواع نگرشها نسبت به مدیریت تعارض |
17 |
||
2-3-4تعارض از دیدگاه مکاتب وصاحب نظران مدیریت |
18 |
||
2-3-5انواع واقسام تعارض |
19 |
||
2-3-6نظریات مختلف در ارتباط با تعارض |
21 |
||
2-3-7روندشکل گیری تعارض |
22 |
||
2-3-8 سبک های حل تعارض از نظر پوتنام وویلسون |
29 |
||
2-3-9عوامل تعارض زا درسازمان |
31 |
||
2-3-10 انواع موقعیت های تعارض |
31 |
||
2-3-11 تعارض در سازمان |
32 |
||
2-3-12 مدیریت تعارض وسبک های ان |
32 |
||
2-3-13 راهبردهای مدیریت تعارض درسازمانها |
34 |
||
2-3-14 راهبردهای کاهش تعارض |
35 |
||
2-3-15 مدیریت واستفاده خلاق از تعارض |
36 |
||
2-3-16 عوامل موثر برفرایند مدیریت تعارض |
37 |
||
2-3-17 چه سازمان های نیاز ب تعارض دارند؟ |
37 |
||
2-3-18راهکارهایی جهت ایجاد تعارض در سازمان |
38 |
||
2-4-1 تعارف اثربخشی |
38 |
||
2-4-2 مدلهای اثربخشی ازدیدگاه صاحب نظران |
38 |
||
2-4-3 رویکردهای اثر بخشی |
39 |
||
2-4-4 شاخص های اثر بخشی از دیدگاه صاحب نظران |
42 |
||
2-4-5 شاخص های مهم سازمان های اثر بخشی |
42 |
||
2-4-6 عوامل موثر براثر بخشی سازمان |
42 |
||
2-4-7 شاخص های اثربخشی سازمان |
43 |
||
2-4-8 اثربخشی سازمانی را جه جیزی تعیین میکند؟ |
43 |
||
2-4-9 مدل سه بعدی اثر بخشی |
44 |
||
2-4-10 اثر بخشی و عملکرد |
45 |
||
2-4-11 مهارتهای مدیران اثربخش |
45 |
||
2-4-12 ویژگی مدیران اثربخش |
46 |
||
2-4-13 ویژگهای رفتاری مدیراثربخش |
46 |
||
2-4-14 ویژگی مدارس اثربخش |
47 |
||
2-4-15 مهارتهای موفقیت برای مدیران مدارس |
48 |
||
2-4-16 هثر بخش ترین سبک |
48 |
||
ب:پیشینه پژوهش |
48 |
||
2-5 تحقیقات انجام شده پیرامون سبکهای تعارض |
48 |
||
2-5-1تحقیقات انجام شده در داخل کشور |
48 |
||
2-5-2تحقیقات انجام شده در خارج کشور |
50 |
||
فصل سوم:روش پژوهش |
53 |
||
3-1 مقدمه |
54 |
||
3-2 طرح تحقیق |
54 |
||
3-3 جامعه اماری نمونه وروش نمونه گیری |
54 |
||
3-3-1 جامعه اماری |
54 |
||
3-3-2 روش وطرح نمونه برداری |
55 |
||
3-4 ابزار گرد اوری داده ها |
55 |
||
3-5 روش های تجزیه وتحلیل داده ها |
58 |
||
3-5-1 روشهای توصیفی |
58 |
||
3-5-2 روشهای استنباطی |
58 |
||
3-5-3 مطاله مقدماتی |
58 |
||
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها |
59 |
||
4-1 مقدمه |
60 |
||
4-2 یافته های توصیفی |
60 |
||
4-2-1 یافته های توصیفی مربوط ب ویژگهای ازمودنیها |
60 |
||
4-2-2 یافته های توصیفی مربوط به متغیره تحقیق |
67 |
||
4-3 یافته های استنباطی یا مربوط به فرضیه ها |
73 |
||
4-4 نتایج استنباطی تحلیل مدلهای جندمتغیره تحقیق |
75 |
||
4-4-1 برارزش مدل تحلیل رگرسیون چند متغیره |
75 |
||
فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری |
77 |
||
5-1 مقدمه |
78 |
||
5-2 خلاصه یافته ها |
78 |
||
5-3 بحث درنتایج |
79 |
||
5-4 پیشنهادات |
84 |
||
5-4-1 پیشمهادات علمی |
84 |
||
5-4-2 پیشنهاد ب مدیران |
84 |
||
5-4-3 پیشنهادبه پژوهشگران بعدی |
84 |
||
5-5 محدودیت ها |
85 |
||
5-5-1 محدودیت های اجرایی |
85 |
||
5-5-2 محدودیت های علمی |
85 |
||
منبع فارسی |
86 |
||
منابع انگلیسی |
90 |
جداول
عنوان |
صفحه |
2-1 مقایسه مفروضات سنتی ونوین نسبت به تعارض |
18 |
2-2 عوامل تعارض زا در سازمان |
31 |
2-3 راهبردهای کاهش تعارض زا درسازمان |
36 |
4-1 توزیع فراوانی مدرک تحصیلی کارکنان |
60 |
4-2 توزیع فراوانی رشته تحصیلی کارکنان |
61 |
4-3 توزیع فراوانی سابقه خدمت کارکنان |
62 |
4-4توزیع فراوانی مدرک تحصیلی مدیران مدارس |
63 |
4-5 توزیع فراوانی رشته تحصیلی مدیران مدارس |
64 |
4-6 توزیع فراوانی سابقه مدیریت مدیران مدارس |
65 |
4-7 توزیع فراوانی سابقه خدمت مدیران مدارس |
66 |
4-8 توزیع فراوانی وپاسخگویی کارکنان نسبت به گویه های مربوط به عدم مقابله مدیریت تعارض مدیران |
67 |
4-9 توزیع فراوانی وپاسخهای گروه کارکنان نسبت به گویه های مربوط به راهبرد راه حل گرایی مدیریت تعارض مدیران |
69 |
4-10 توزیع فراوانی و پاسخهای گروه کارکنان نسبت به گویه های مربوط ب راهبردکنترل مدیریت تعارض مدیران |
70 |
4-11 توزیع فراوانی وپاسخهای گروه کارکنان نسبت به گویه های مربوط به سنجش اثربخشی مدیران |
71 |
4-12 ضریب همبستگی راهبردهای عدم مقابله و اثر بخشی |
73 |
4-13 ضریب همبستگی راهبرد راه حل گرایی و اثر بخشی |
74 |
4-14 ضریب همبستگی راهبرد کنترل و اثر بخشی |
74 |
4-15 رگرسیون چند کتغیره ارتباط بین راهبردهای مدیریت تعارض با اثر بخشی |
75 |
4-16 رگرسیون چند متغیره با اثر بخشی |
76 |
|
مبلغ واقعی 45,000 تومان 15% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 38,250 تومان
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها